オンライン・ネットワーク

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招待 NW  

Xbox One Networking Technologies: Bringing together open standards & future compatibility (Xbox Oneのネットワーク技術:オープンスタンダードと将来の適合性の結集)

日時 
9月4日(木) 17:50~18:50
形式 
レギュラーセッション
受講スキル

Attendees with basic networking experience.
(基本的なネットワーキングの経験がある方を対象としています)

受講者が得られるであろう知見

How secure P2P networking is achieved on Xbox One with IPv6, NAT traversal and IPsec. How to use these technologies in a game or service.
(P2PネットワークがIPv6、NAT越え、IPsecを使ったXbox Oneでどう安全に実現したか。ゲームやサービスへのこれらの技術の使い方)

セッションの内容

The Xbox One console has an even stronger focus on multiplayer and connected services than Xbox 360 and games benefit from this increased functionality. To simplify development and increase compatibility Xbox One uses open technologies and standards like IPsec and Teredo to provide secure sockets, NAT traversal and IPv6 compatibility. This talk will review the current and upcoming challenges for providing secure, reliable multiplayer connectivity and authentication in a console enviroment. It will then show how Xbox One is addressing these challenges and the benefits of using open standards. The audience will also learn how these technologies can be used with their own services and games.

The Xbox OneはXbox 360よりもより強くマルチプレイと接続サービスにフォーカスしたゲーム機であり、この機能性の向上によりゲームは恩恵を受けています。
開発を簡略化し適合性を高めるために、Xbox Oneはsecure sockets、NAT越えとIPv6の適合性を提供するためのIPsec や Teredoといったオープンテクノロジー/スタンダードを使用しています。
このセッションでは、コンソール環境での安全で信頼性のあるマルチプレイ接続性と認証を提供することに関して、現在および今後の課題をレビューします。
その後、Xbox Oneがどのようにこれらの課題に対処しているかとオープンスタンダードを使用するメリットについてご紹介します。
受講者は、これらの技術が受講者自身のサービスやゲームにどのように使うことが出来るかについても知ることが出来ます。

講師プロフィール

  • Ferdinand Schober

    Ferdinand Schober

    Microsoft

    Advanced Technology Group

    Software Development Engineer II

    Ferdinand Schober is a software development engineer in Microsoft's Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 7 years, focusing on security and networking across different platforms. Ferdinand worked on a breath of projects ranging from the Windows 7 multiplayer platform to security on the Gears of War and Halo franchises. He also spent time on academic research in cloud-based cellular malware detection and research in entertainment security analysis. Most recently Ferdinand was part of the Xbox One console launch where he focused on Xbox LIVE services & authentication, Xbox networking and multiplayer.

    フェルディナンド・ショーバーは、マイクロソフト社のアドバンスト・テクノロジーグループのソフトウェア開発エンジニアで、ゲーム業界に7年以上従事してきました。専門は主に、種々のプラットフォームのセキュリティおよびネットワーキングで、Windows 7のマルチプレイヤ・プラットフォームから「Gears of War」や「Halo」のフランチャイズのセキュリティまで、幅広いプロジェクトに携わってきました。また、クラウドベースのモバイルマルウェア検出やエンターテインメントセキュリティの分析に関する学術研究にも時間を費やしてきました。ごく最近では、Xbox Oneの投入メンバーとなり、主にXbox LIVEサービスと認証、Xboxのネットワーキングとマルチプレイヤーの仕事に携わりました。