エンジニアリング

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招待 ENG    NW

Games on the modern Web (モダン Web におけるゲーム事情)

日時 
9月3日(水) 11:20~12:20
形式 
レギュラーセッション
受講スキル

Majority of the talk should appeal to all games industry participants with some areas targeted at a more technical audience
(セッションの大部分はゲーム業界に関わる全ての方々を対象としていますが、より技術に関心のある方々を対象とした内容も一部含みます)

受講者が得られるであろう知見

・Understanding about how the web has changed since flash has fallen out of favor across all browsers and platforms
 (Flash がブラウザや様々なプラットフォームで採用されなくなって以降、Web がどの様に進化してきたかを理解する)
・Understanding of the tool makers that are now supporting the web
 (Web をサポートする様々なツールについて理解する)
・Understanding of the different technical approaches available when targeting the web
 (Web で活用する技術的なアプローチ方法の違いについて理解する)
・Understanding of the underlying technology that allows for porting C++ code over to the web
 (C++ コードの Web へのポーティングを実現するための技術について理解する)
・Sense of what is now possible via real world demos
 (現時点において Web で何が実現できるのかについて、デモを通じて知る)

セッションの内容

・State of the modern web for game developers
 (ゲーム開発者向け最新 Web の状況)
・New approaches to bringing game content to the web
 (ゲームコンテンツを Web で実現する新たなアプローチ)
・Tools to make it easier
 (ツールの紹介)
・Technical overview and where to go to learn more
 (技術概要および詳細情報のリソース)
・Presentation will include real world examples
 (実際に活用されている事例)

講師プロフィール

  • Martin Best

    Martin Best

    Mozilla

    Game Platform Strategist and Director of Platform Product Management

    Martin is currently working at Mozilla, whose mission it is to keep the open web thriving. He is currently serving as the Director of Platform Product Management . In addition to his responsibilities managing the product vision of the web platform as a whole, Martin is the co-lead of the games program focused on improving how Firefox and the web can better support video game development. Martin's efforts at Mozilla have lead to the successful port of industrial quality game engines to the web with no plugins, this includes both Unity and the Unreal Engine.

    Martin は現在 Mozilla に勤務し、オープンな Web の発展を支えるというミッションを担っています。現在はプラットフォーム製品管理担当ディレクターを務めています。Web プラットフォームの製品ビジョン全体を管理する責任者であり、さらに他の担当者とともにゲームプログラムの責任者も務めています。このプログラムは、どうすれば Firefox と Web によって優れたビデオゲームの開発を支えることができるかという点に主眼を置くものです。Mozilla での Martin の取り組みによって、Unity や Unreal Engine など、業界で通用する高品質のゲームエンジンをプラグイン不要で Web に移植することが可能になりました。

  • Vladimir Vukicevic

    Vladimir Vukicevic

    Mozilla

    Engineering Director and Technology Innovation Team lead

    Vladimir Vukicevic has been involved with Mozilla Firefox and the web since 2004. While at Mozilla, he focused on bringing multimedia and graphics capabilities to the web platform, most notably bringing the HTML Canvas API to Firefox and creating what is now called WebGL, a standard for doing 3D graphics on the web. He formed and served as the chair of the WebGL working group within Khronos for two years, during which time the WebGL 1.0 specification was developed and ratified. He has additionally done work on the Firefox front end, Android ports, the Firefox JavaScript engine, and other components of the web ecosystem. He currently leads a research group at Mozilla working on bringing Virtual Reality capabilities to the Web.

    Vladimir Vukicevic は 2004 年から Mozilla Firefox と Web に関わっています。Mozilla に在籍し、Web プラットフォームにマルチメディア機能とグラフィックス機能を取り入れることに力を入れてきました。中でも、Firefox に HTML Canvas API を採用し、現在 WebGL と呼ばれる規格を開発したことは大きな成果です。WebGL は Web 対応の 3D グラフィックスを開発するための標準規格です。Vukicevic は Khronos 内で WebGL ワーキンググループを立ち上げ、2年間にわたってグループの責任者を務めました。その間に WebGL 1.0 仕様が開発され、認可されています。Vukicevic はその他にも、Firefox フロントエンド、Android ポート、Firefox JavaScript エンジンなど、Web エコシステムのさまざまなコンポーネントに関する活動を行っています。現在は Mozilla で研究グループの責任者を務め、Web にバーチャルリアリティ機能を導入するための取り組みを進めています。