エンジニアリング

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海外招待 ENG    VA

Rayman Legends: The Design Process Within the UbiArt Framework (Rayman Legends:UbiArt Frameworkのデザイン・プロセス)

日時 
9月2日(火) 14:50~15:50
形式 
レギュラーセッション
受講スキル

Designers and artists interested in the state of modern 2D game production and cutting edge technology which is changing the way artistically expressive 2D games can be created.

最新の2Dゲーム・プロダクションや芸術的に表現された2Dゲームをクリエイトする方法に変化を与えている最先端のテクノロジーに興味のあるデザイナーやアーティストを対象とする。

受講者が得られるであろう知見

Understanding of the rapid production process employed on the production of Rayman Legends, and how the tools within the 2D UbiArt Framework facilitated the process.

Rayman Legendsの制作に応用されたラピッド・プロダクションのプロセスと2D UbiArt Frameworkのツールがいかにプロセスを容易にしたかについての知見が得られる。

セッションの内容

The critically acclaimed Rayman Legends owes much of its success to the flexibility and power of the UbiArt Framework, an engine originally developed for the game's predecessor, Rayman Origins. This session will describe the design team's approach to creating the distinctive worlds and mechanics in Rayman Legends, and the strengths and weaknesses of this unique tool. The engine's role in improving prototyping and level design pre-production processes will be demonstrated through case studies, and multiple in-engine demonstration videos will showcase a few of the key features that allow designers to work at such a rapid pace.

賞賛されたRayman Legendsの成功は、このゲームの前身であるRayman Origins向けに開発されたエンジン、UbiArt Frameworkの柔軟性とパワーによるところが多い。このセッションでは、Rayman Legendsに際立った世界とメカニックスをつくりだしたデザインチームのアプローチと、ユニークなツールの強みと弱みについて説明する。プロトタイプとレベル・デザインのプレ・プロダクションのプロセスを向上させるためのエンジンの役割を、実例と複数のインゲーム・デモビデオで紹介し、デザイナーが素早いペースで作業ができるための主要な機能も紹介する。

講師プロフィール

  • Christopher McEntee

    Christopher McEntee

    Ubisoft Montpellier

    Game and Level Designer

    Chris McEntee is an American level designer based out of Ubisoft's Montpellier Studio in the south of France. His most recent titles include Rayman Origins, Rayman Jungle Run and Rayman Legends. Chris has been published in Game Developer magazine, as well as on Gamasutra.com, and writes the On The Level column for the UbiBlog, chronicling his life as a game and level designer. Prior to working at Ubisoft, he studied game development in the Netherlands where, during his training as an artist, he found a strong passion for design and never looked back.

    クリスは、南フランスのUbisoft社のモンペリエ―・スタジオに勤務するアメリカ人のレベル・デザイナー。もっとも最新のタイトルには、Rayman Origins, Rayman Jungle RunやRayman Legendsがある。クリスは、Game DeveloperマガジンやGamasutra.comに寄稿し、UbiBlogのOn The Levelというコラムにも執筆し、ゲームとレベル・デザイナーとして生きてきた人生について執筆している。Ubisoftの前は、オランダでゲーム開発の勉強をしていたが、アーティストとしてトレーニングをしている間に、デザインに強いパッションを感じ、その後二度と後ろをふりむくことはなかった。