エンジニアリング

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海外招待 ENG    VA

Mobile Rendering at 200 Gflops and Beyond (200 Gflopsそしてそれ以上に到達する時代のモバイル・レンダリング)

日時 
9月3日(水) 16:30~17:30
形式 
レギュラーセッション
受講スキル

Session is aimed towards graphics programmers and those who are interested in technical details of modern mobile graphics hardware.

グラフィックス・プログラマーと最新のモバイル・グラフィックスのハードウエアのテクニカルな詳細について興味のある受講者を対象とする。

受講者が得られるであろう知見

Attendees will leave with a thorough understanding of next-generation mobile graphics hardware and how Unreal Engine 4 mobile rendering pipeline is implemented.

次世代モバイルのグラフィックス・ハードウエアについての十分な理解とUnreal Engine 4のモバイル・レンダリングのパイプラインがどのように導入されるかについての理解を得ることができる。

セッションの内容

As mobile hardware reaches towards 200 Gflops and beyond, new opportunities arise for rendering on these portable platforms. This session will provide a technical background on next-generation mobile GPUs and discuss opportunities to leverage the hardware. This session will also cover Unreal Engine 4's high-end mobile graphics pipeline from lighting through post processing.

モバイルのハードウエアが200Gflopあるいはそれ以上に到達するにつれ、これらのポータブル・プラットフォームのレンダリングに、新しい機会がおとずれようとしている。このセッションでは、次世代のモバイルGPUsの技術的背景を紹介し、ハードウエアを有効に使う機会について検討する。さらに、このセッションでは、ライティングからポスト・プロセッシングまでのUnreal Engine 4のハイエンド・モバイル・グラフィックのパイプラインについても紹介する。

講師プロフィール

  • Timothy Lottes

    Timothy Lottes

    Epic Games

    Senior Rendering Engineer

    Previously, Timothy was devtech at NVIDIA, a developer at HumanHead Studios, owner of Farrar Focus LLP and worked on Systems R&D at Industrial Light and Magic. He authored TXAA and FXAA at NVIDIA, technologies used in a large number of PC and console titles.

    ティモシーは、Epic Games入社以前は、NVIDIAでdevtech、HumanHead Studioで開発者、Farrar Focus LLPのオーナー、Industrial Light and MagicでSystem R&Dを経験。彼は、NVIDIAにいた時代にPCやコンソールの多くのタイトルに使われたテクノロジーであるTXAAとFXAAを書いた。