エンジニアリング
Mobile Rendering at 200 Gflops and Beyond (200 Gflopsそしてそれ以上に到達する時代のモバイル・レンダリング)
- 日時
- 9月3日(水) 16:30~17:30
- 形式
- レギュラーセッション
受講スキル | Session is aimed towards graphics programmers and those who are interested in technical details of modern mobile graphics hardware. |
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受講者が得られるであろう知見 | Attendees will leave with a thorough understanding of next-generation mobile graphics hardware and how Unreal Engine 4 mobile rendering pipeline is implemented. |
セッションの内容
As mobile hardware reaches towards 200 Gflops and beyond, new opportunities arise for rendering on these portable platforms. This session will provide a technical background on next-generation mobile GPUs and discuss opportunities to leverage the hardware. This session will also cover Unreal Engine 4's high-end mobile graphics pipeline from lighting through post processing.
モバイルのハードウエアが200Gflopあるいはそれ以上に到達するにつれ、これらのポータブル・プラットフォームのレンダリングに、新しい機会がおとずれようとしている。このセッションでは、次世代のモバイルGPUsの技術的背景を紹介し、ハードウエアを有効に使う機会について検討する。さらに、このセッションでは、ライティングからポスト・プロセッシングまでのUnreal Engine 4のハイエンド・モバイル・グラフィックのパイプラインについても紹介する。
講師プロフィール
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Timothy Lottes
Epic Games
Senior Rendering Engineer
Previously, Timothy was devtech at NVIDIA, a developer at HumanHead Studios, owner of Farrar Focus LLP and worked on Systems R&D at Industrial Light and Magic. He authored TXAA and FXAA at NVIDIA, technologies used in a large number of PC and console titles.
ティモシーは、Epic Games入社以前は、NVIDIAでdevtech、HumanHead Studioで開発者、Farrar Focus LLPのオーナー、Industrial Light and MagicでSystem R&Dを経験。彼は、NVIDIAにいた時代にPCやコンソールの多くのタイトルに使われたテクノロジーであるTXAAとFXAAを書いた。