ビジネス&プロデュース
The trend change of Korean mobile game market and the counter-strategy of Netmarble (focusing on "Get Rich!(Modoo Marble)" & "Creature Academy(Taming Monsters)" 韓国におけるモバイルゲーム市場のトレンドの変化と Netmarble の対抗戦略(Get Rich!(Modoo Marble)" と "Creature Academy(Taming Monsters)"を中心に)
- 日時
- 9月2日(火) 11:20~12:20
- 形式
- レギュラーセッション
受講スキル | 1. Experience of using KakaoTalk's 'Game Center' |
---|---|
受講者が得られるであろう知見 | 1. Comprehensive understanding for the information of Korean mobile game market |
セッションの内容
1. The boom and continuous changes of Korean mobile game market after the launch of KakaoTalk's 'Game Center' service in 2012 and its future prospect
2. The introduction of "Netmarble" (company with the largest Korean market share) & Netmarble's mobile business strategy direction
3. The introduction of BM(Business Model) on real-time board game "Get Rich!(Modoo Marble)"
4. The anylysis of key success factors for casual action RPG "Creature Academy(Taming Monsters)" & the prospect for Korean mobile RPG market
1. 2012年のKakaoTalk'の “Game Center”ローンチ後の'韓国のモバイルゲーム市場の拡大および継続的な変化と将来予測
2.韓国マーケットで最大シェアをもつNetmarbleの紹介とNetmarbleのモバイルビジネス戦略の方向性の紹介
3.リアルタイム・ボードゲーム "Get Rich!(Modoo Marble)"のBM(ビジネスモデル)の紹介
4.カジュアル・アクションRPG "Creature Academy(Taming Monsters)"の主な成功要因分析と韓国モバイルRPGマーケットの見通し
※ 本招待セッションは、KGC(Korea Games Conference) を主催する韓国KGDA(KoreaGame Developers Association)とのコラボレーション企画セッションとなります。
KGC公式サイト: http://www.kgconf.com/
講師プロフィール
-
Paek Young Hoon
CJ E&M Netmarble
Mobile Business Division
Executive Director of Mobile Business Divisions
Experience
2003 to Present - CJ E&M
: Corporate Planning, Mobile game biz.
2000 to 2003 - Tronage Inc (Startup company in IT service)
: Strategic Planning
1998 to 2000 - LG International Corp (General Trading Company)
: Coal Trading, Planning of B2B Marketplace
Education
1994 - Seoul National University
: Bachelor of Petroleum & Mineral Engineering.