欧米におけるゲームテクノロジーと、未来のミドルウェア (Game technology and future middleware in the West)
9月1日に予定していました本セッションは講演者の都合によりセッションがキャンセルとなりました。
何卒ご了承くださいますよう、お願い申し上げます。
受講スキル | ゲーム開発手法および技術に関する知識を有すること。最先端のゲーム開発手法を知っていればさらに良い。 |
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受講者が得られる | 様々な開発ツールを用いて、どのようにゲーム開発の効率を向上することが出来るかを学ぶ。現在および将来に向けた開発を支援する手法、技術について紹介する。 |
欧米ではミドルウェアを使用する開発が急速に浸透し、もはや当たり前となっている。ビデオゲーム市場の発展にしたがい、開発の様々な分野にて固有のツールが作り出されてきている。最先端の開発ツールを使うと、どんなことが出来るのだろうか?さらに、次世代のゲーム開発に向けて、どんな技術が現れてくるのだろうか?
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Mark DeLoura
Google Inc.
Developer Advocate, Games
Mark coordinates game strategy and outreach efforts as developer advocate for the videogame industry at Google. He is also the creator of the Game Programming Gems series of books. As a passionate proponent for making videogame development simpler and less expensive, Mark has worked in technology leadership positions at Sony, Nintendo and Ubisoft, as well as editor-in-chief of Game Developer magazine.
Mark currently sits on the boards of directors for the International Game Developers Association and game charity OneBigGame. He holds a B.S. in Computer Science from the University of Washington.