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High-efficiency Network Compression: How to effectively reduce your network traffic and latency 【高効率なネットワーク圧縮:ネットワーク・トラフィックとレイテンシーの効果的な抑制方法】
- 日時
- 8月22日(木) 11:20~12:20
- 形式
- レギュラーセッション
受講スキル | Attendees with basic networking and game design experience. |
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受講者が得られる | How to improve network bandwidth and latency through protocols and compression. How to implement highly efficient network compression methods. |
セッションの内容
With mobile games relying increasingly on web service and server-based functionality as well as using synchronous multiplayer, efficient network protocols for cellular networks are essential for enjoyable and successful games. Standard network protocols and compression are increasingly failing with this problem. This talk will show how to re-build existing protocols and describe high efficiency network compression methods for web service and server-based communication that require only low implementation overhead. The talk will step through multiple examples and finish by presenting a highly-efficient network compression solution that significantly decreases bandwidth and resulting latency.
モバイルゲームは、ウェブサービスやサーバーベース機能への依存度が高まっており、同期マルチプレイヤー型のものが増えています。そのため、利用者が楽しむことができ、満足度が高いゲームにするためは、効率的なセルラーネットワーク用のネットワークプロトコルが必要になります。しかしながら、標準的なネットワークプロトコルや圧縮でそれに対応することは、ますます困難な状態に陥っています。この講演では、既存のプロトコルを再構築する方法や、費用を最低限に抑えて、ウェブサービスやサーバーベース通信のネットワークパケットを効率的に圧縮する方法を説明します。講演の中で、いくつかの例を紹介し、最後に、帯域幅を大幅に節約し、低レイテンシーを実現することのできる高効率なネットワーク圧縮ソリューションを紹介します。
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Ferdinand Schober
Microsoft
Advanced Technology Group
Software Development Engineer II
Ferdinand Schober is a software development engineer in Microsoft’s Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 6 years, focusing on security and networking across different platforms. Ferdinand worked on a breath of projects ranging from the Windows 7 multiplayer platform to security testing on the Gears of War and Halo franchises. He also spent time working on academic research in cloud-based cellular malware detection and entertainment security analysis. Ferdinand currently works in the areas of Xbox LIVE services & authentication, Xbox networking and multiplayer.
フェルディナンド・ショーバーは、マイクロソフト社のアドバンスト・テクノロジーグループのソフトウェア開発エンジニアで、ゲーム業界に6年以上従事してきました。専門は主に、種々のプラットフォームのセキュリティおよびネットワーキングで、Windows 7のマルチレイヤ・プラットフォームから「Gears of War」や「Halo」シリーズのセキュリティテストまで、幅広いプロジェクトに携わってきました。また、クラウドベースのモバイルマルウェア検出やエンターテイメントセキュリティの分析に関する学術研究にも時間を費やしてきました。現在は、Xbox LIVEサービス・認証、Xboxネットワーキング、マルチプレイヤーの仕事に携わっています。