Analyzing users from Korea and Japan for key factors for success. (日本と韓国のユーザー分析による、成功の鍵となる要素の把握)
- 日時
- 8月23日(金) 11:20~12:20
- 形式
- レギュラーセッション
受講スキル | Data analysis, Game design skill. |
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受講者が得られる | Global mobile game trand & success key factor. |
セッションの内容
Through “Wind runner”, the game that took only 1 day to be ranked #1 in Korea and ranked #2 behind “Puzzle Dragon” in Japan, analyze the user trends of Korea and Japan to seek methods for successful global services for the future.
韓国でリリース後一日で 1位、日本では「パスドラ」に続いて 2位を記録したモバイルゲーム「ウインドランナー」を通じて、日本と韓国のユーザートレンドを分析し、今後のグローバルサービスの成功のための方法について模索する。
本セッションは、韓国ゲーム開発者協会(KGDA)推薦による海外招待セッションとなります。
※ 講演テーマ、講演者、開催日時が変更となりました。(8/9追加情報)
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Gilhyung, Lee
Link Tomorrow
CEO
2010/04-現在 Link Tomorrow Co.Ltd, CEO
2003-2010 NHN Game Production, PM
2002 モバイルベンチャー企業 創業
2001 証券会社 SE
- KAIST韓国科学技術院
Mechanical Engineering 理学学士
- 延世大学
Mechanical Engineering 理学修士《講師からのメッセージ》