レギュラーセッション

How to use audio to better tell Stories & create better experiences – the careers of Scott Martin Gershin & Masanobu “Tomi “ Tomita / より良いストーリー伝達と体験を創造するためのオーディオの活用法

講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月24日(木) 10:00 〜 11:00
講演ルーム
第10会場
受講スキル

Students & working professionals in the gaming & post production industry – And game & film creators on how sound can advance your project

-----------------------------------------------------------------

ゲーム&ポストプロダクション業界を目指す学生、同業界のプロフェッショナル。

ゲーム&映画クリエイターが、サウンドによってどのようにプロジェクトを前進させることができるかを紹介します。

得られる知見

An advanced discussion on the art of story telling using audio in gaming, movies & streaming

-----------------------------------------------------------------

ゲーム、映画、ストリーミングにおけるオーディオを使ったストーリーテリングのアートについて

セッションの内容

This lecture will feature the careers of Scott Martin Gershin & Masanobu “ Tomi” Tomita from their start in Film & TV to their evolution to include sound design & mixing for gaming. And lastly a discussion on their recent work on Guillermo Del Torros Pinocchio.

-----------------------------------------------------------------

本講演では、Scott Martin GershinとMasanobu “ Tomi” Tomitaのキャリアを紹介し、映画やテレビでの活躍から、ゲームのサウンドデザイン、ミキシングへと進化していく過程を紹介します。そして最後に、『ギレルモ・デル・トロのピノッキオ』における彼らの最近の仕事についてお話します。

Scott Martin Gershin

SoundLab a Keywords Studio

Creative Director Sound Designer – Mixer

講演者詳細を開く >

<講演者プロフィール>

Creative Director / Supervising Sound Designer and Mixer at The Sound Lab a Keywords Studios

Scott is an award winning sound designer who has been active in the film, Streaming and gaming community for over two decades. With Films & TV shows such as Guillermo Del Torros Pinocchio ( which has recently won an Oscar, a Bafta, a Golden Reel Award for best sound for an animated film ), Maya and the three (which he recently received an Emmy for) , Mrs America, Nightcrawler, Book of Life, The Strain, Pacific Rim, Hellboy 2, Chronicles of Riddick, Team America, Shrek, Star Trek and American Beauty as well as major games such as the Gears of War series, Epic Mickey, and the Resident Evil and Fable series, he has garnered an impressive number of awards and nominations: 12 MPSE Golden Reel awards, numerous GANG and TEC awards, and BAFTA nominations. Scott has also lent his talents to numerous projects that have won both DICE and Oscar awards.

After attending Berklee College of Music, Scott made a name for himself as one of the pioneers of audio technology in film and games. Using what he learned as a synth programmer and recording engineer, he was one of the first to utilize computers to edit and design sound against picture. He has embraced technology to better help him tell stories through audio and take audiences on an immersive journey. Scott considers himself an audio photographer who captures the sounds of life and manipulates those sounds in new and exciting ways, enabling him to be currently doing some of his best work.

Previously, Scott worked at Soundelux for twenty seven years as a sound supervisor and sound designer, and he was also the founder and executive creative director of Soundelux Design Music Group

Scott’s credits can be viewed on imdb.com
-----------------------------------------------------------------
The Sound Lab a Keywords Studios
クリエイティブディレクター/スーパーバイジングサウンドデザイナー/ミキサー

サウンドデザイナーとして20年以上にわたって映画、ストリーミング、ゲームのコミュニティで活躍。映画やテレビ番組では、『ギレルモ・デル・トロのピノッキオ』(アカデミー賞、BAFTA賞、ゴールデンリール賞のアニメーション映画音響賞を受賞)、『Maya and the three』(エミー賞を受賞)、『Mrs America』、『Nightcrawler』、『Book of Life』、『The Strain』、『Pacific Rim』『Hellboy 2』『Chronicles of Riddick』『Team America』『Shrek』『Star Trek』『American Beauty』、そして『Gears of War』シリーズ、『Epic Mickey』、『バイオハザード』『Fable』シリーズなどのメジャーゲームでも数多くの賞とノミネートを獲得。MPSEゴールデンリール賞12回、GANG賞、TEC賞多数、BAFTA賞ノミネート。また、DICE賞やオスカー賞を受賞した数々のプロジェクトにもその才能を発揮している。

バークリー音楽大学卒業後、映画やゲームにおける音響技術のパイオニアの一人として名を馳せるようになる。シンセサイザー・プログラマーやレコーディング・エンジニアとして学んだことを生かし、コンピュータを活用して映像に対する音の編集や設計を行った最初の一人である。オーディオを通してストーリーを伝え、観客を没入感のある旅に誘うために、テクノロジーをより効果的に取り入れている。自身をオーディオフォトグラファーだと考えており、生活の音をとらえ、その音を新しく刺激的な方法で操作することでキャリアを築いてきた。

Soundeluxでは27年間サウンドスーパーバイザーとサウンドデザイナーとして従事し、Soundelux Design Music Groupの創設者兼エグゼクティブクリエイティブディレクターでもあった。

クレジットはimdb.comに掲載されている。
閉じる

Masanobu "Tomi" Tomita

Sound Lab a Keywords Studio

Supervising Sound Designer

講演者詳細を開く >

<講演者プロフィール>

Masanobu is Senior Supervising Sound Designer at The Sound Lab, a Keywords Studio. Tomi was born in Japan where he graduated from Osaka College of Music as a percussion major. He moved to Los Angeles in 1984 and has worked in sound editing and design for 37 years. Tomi has worked as a Sound Designer on feature films, award winning television series, T.V. commercials and video games. His feature film credits include Star Trek:Generations, Pacific Rim, Nightcrawler, The Book Of Life, Guillermo del Toro’s Pinocchio and more. His television credits include 15 years on 4 different Star Trek series and several seasons of NCIS. Most recently, Tomi worked on several major game titles, such as Final Fantasy, Bayonetta, Resident Evil, Destiny, and others. Throughout his career, he has been honored with 2 Emmy and 4 Golden Reel awards. He is the owner of a rare Synclavier sound system. Tomi is fluent in both Japanese and English. His sound design credits are detailed at imdb.com.
-----------------------------------------------------------------
Sound Lab a Keywords Studio
シニアスーパーバイジングサウンドデザイナー
日本生まれ。大阪音楽大学パーカッション専攻。
1984年にロサンゼルスに移住し、37年にわたり音響編集とデザインに携わる。サウンドデザイナーとして長編映画、受賞歴のあるテレビシリーズ、テレビコマーシャル、ビデオゲームに携わる。長編映画では、『Star Trek:Generations』『Pacific Rim』『Nightcrawler』『The Book Of Life』『ギレルモ・デル・トロのピノッキオ』など、テレビでは、4つのStar Trekシリーズを15年間担当したほか、『NCIS』の数シーズンも担当した。 最近では、『ファイナルファンタジー』『ベヨネッタ』『バイオハザード』『Destiny』など、メジャーなゲームタイトルの制作に携わった。 そのキャリアを通じて、2つのエミー賞と4つのゴールデンリール賞を受賞。また、希少なシンクラヴィアの所有者でもある。日本語と英語のバイリンガル。
サウンドデザインクレジットはimdb.comで詳しく紹介されている。

<受講者へのメッセージ>

長いアメリカ生活の経験を通して養われたサウンドデザインへのアプローチや 手法などを日本の皆さんとシェアできればと思っています。CEDEC終了後も、もし何かお手伝いできる事があればご連絡ください。
閉じる