レギュラーセッション

The Grey Arts - Business Development Basics for Indies/グレーアート - インディーズのための事業開発の基礎

講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月25日(水) 10:00 〜 11:00
講演ルーム
第8会場 , 英語放送
資料公開
予定あり
受講スキル

Project Management, Project Budgeting, Business Development

プロジェクト管理、プロジェクト予算、事業開発の担当者。

得られる知見

Basic understanding of funding options for games; ideas on how to pitch titles; awareness of common contract terms

ゲームの資金調達オプション、タイトルを売り込む方法に関するアイデア、共通の契約条件の認識についての基本を理解します。

セッションの内容

It's not enough to have a good idea, technical chops, and a fantastic art style. The truth of game development is that without funding it's monumentally harder to make progress or see success. Even in the best of times, practical knowledge such as how to approach partners, what to pitch, and what to ask for is not widely distributed; in light of the pandemic, opportunities to learn these grey arts are even slimmer. Matt uses his experience as an independent developer to distill down common-sense approaches for funding, and explains the broad categories of funding options along with their characteristics. He goes over tips for communicating your game's unique appeal, and discusses common contract scenarios that independent developers can expect to see. Matt also discusses his history in bouncing between large corporate environments and independent development, and how these varied environments inform his perspective, as well as how business development techniques useful in an indie context are also applicable even in a large corporate environment.

良いアイデア、技術的な才能、そして素晴らしいアートスタイルを持っているだけでは十分ではありません。ゲーム開発の真実は、資金がなければ、進歩を遂げたり成功を収めたりするのが途方もなく難しいということです。最も環境が良い場合でも、パートナーへのアプローチ方法、提案する内容、何を求めるかといった実践的な知識は広く普及しているわけではありません。パンデミックに際して、これらのグレーアートを学ぶ機会はさらに狭まっています。講演者は、独立系デベロッパーとしての経験を生かして、資金調達の常識的なアプローチについて語り、資金調達オプションの幅広いカテゴリとその特徴について説明します。さらに、ゲームのユニークな魅力を伝えるためのヒントを紹介し、独立系デベロッパーが期待できる一般的な契約シナリオについて説明します。また講演者は、大企業での環境と独立した開発の間を行き来した彼の経歴、これらの多様な環境が講演者の視点にどのように影響したか、そしてインディーコンテキストで役立つビジネス開発技術が大企業での環境でもどのように適用できるかについて説明します。

スミス・マット

Microsoft

Gaming Ecosystem Organization

Development Partner Manager

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<講演者プロフィール>

Matt Smith has been making games for 19 years, from Playstation2-era licensed shlock to pioneering downloadable games to casual to indie. in 2015, he co-founded Friend & Foe Games, which released Vane, an exploratory adventure, in January 2019. Matt is now at Microsoft, helping developers in Japan and Asia get their games to Xbox and beyond.

Matt Smithはプレイステーション2の時代から19年にわたって、ゲームを開発してきました。
カジュアルからインディーまで、ダウンロード可能なゲームの先駆者として、shlockをライセンスしました。
2015年にはFriend & Foe Gamesを共同で設立し、同社は2019年1月に探検型アドベンチャーゲームであるVaneをリリースしました。Mattは現在Microsoftに在籍しており、日本とアジアの開発者がゲームをXbox等に提供するのを支援しています。
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