How game industry is taking advantage of the machine learning revolution/ゲーム業界での機械学習による革命の活用方法
Basic game logic knowledge
基本的なゲームのロジックの知識。
A better understanding of the current main machine learning technics and how it is revolutionizing deeply the game industry!
現在の主要な機械学習の技術と、それがゲーム業界にどのように深く革命をもたらしているかについての理解を深めます。
This presentation’s goal is to highlight the current main machine learning technics, briefly describe their functioning, and introduce concretes examples of their usage in video games.
The speaker will conclude the presentation by giving his own views on the most promising ML methods and their potential strong impact to come for the gaming industry then giving a quick overview of his work at Bandai Namco Studio as ML leader.
The presentation will go over theses ML technics:
Neural network, Deep learning (Autoencoders, non-supervised learning), Reinforcements learning (Q learning), Deep reinforcements learning...
And their practical applications:
Fixed and evolutive NPC a.i., Game balancing, Procedural content generation, Natural language processing (NLP)
このプレゼンテーションの目標は、現在の主要な機械学習の技術を明確にして、それらの機能を簡単に説明し、ビデオゲームでの使用例を具体的に紹介することです。
講演者は、最も有望なML(機械学習)の手法と、それがゲーム業界にもたらす可能性のある強い影響についての独自の見解を示し、さらにMLリーダーとしてのバンダイナムコスタジオでの彼の仕事の概要を説明するプレゼンテーションを行います。
プレゼンテーションでは、以下のMLの技術について説明します。
ニューラルネットワーク、深層学習(オートエンコーダー、教師なし学習)、強化学習(Q学習)、深層強化学習等
そしてそれらの実用的なアプリケーションについて説明します。
Fixed and evolutive NPC a.i.、ゲームバランシング、プロシージャルコンテンツ生成、自然言語処理(NLP)