レギュラーセッション

Lighting an open world/オープンワールドでのライティング

講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月25日(水) 11:20 〜 12:20
講演ルーム
第8会場 , 英語放送
資料公開
予定あり
受講スキル

General understanding of lighting in games but no expert knowledge

ゲームのライティングに関する一般的な理解はあるが、専門知識はない人向け。

得られる知見

- Understanding lighting in an open world

- Lighting and gameplay

- Lighting and story telling

オープンワールドのライティング、

ライティングとゲームプレイ、

およびライティングとストーリーテリングへの理解。

セッションの内容

An open world presents a lot of variation and opportunities for immersion. With those come a lot of challenges that need to be addressed but if done properly it has an immense positive influence on the player’s experience.

オープンワールドには、さまざまなバリエーションと没頭できる機会があります。これらには対処する必要のある多くの課題がありますが、適切に実行された場合、プレーヤーのエクスペリエンスに計り知れないプラスの影響を与えます。

オグニャン・ザハリエフ

Shapefarm

Lighting art

Lighting artist

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<講演者プロフィール>

Professional experience
I have more than 10 years of experience in the game industry. After studying game art I joined Codemasters as an environment artist where I worked on modeling, texturing and lighting. Three years later I joined Ubisoft as a senior lighting artist and had a chance to work on some amazing titles in a team full of talented people. In 2018 I joined Moon Studios which allowed me to explore a different art style and get outside of my comfort zone. After a period of freelancing and another project with Ubisoft I am currently lead lighting artist at Shapefarm where I work on amazing things with a bunch of very talented people.

Work Highhlights
During my time with Codemasters I had a chance to work on titles such as Operation Flashpoint: Red River, Dirt and Grid. After joining Ubisoft I worked senior and lead lighting on titles such as Assassin’s Creed Black Flag, Assassin’s Creed Rogue, Assassin’s Creed Origins, ACO: The curse of the Pharaohs DLC, The Division 1 and 2. At Moon Studios I worked on Ori and The Will of the Wisps.

プロフェッショナルとしての経験
ゲーム業界で10年以上の経験があります。ゲームアートを学んだ後、私は環境アーティストとしてCodemastersに入社し、モデリング、テクスチャリング、ライトニングに取り組みました。3年後、私はシニアライトニングアーティストとしてUbisoftに入社し、才能のある人々でいっぱいのチームでいくつかの素晴らしいタイトルに取り組む機会を持ちました。2018年に、私はMoon Studiosに入社しました。これにより、それまでとは異なったアートスタイルを検討し、それまでの居心地のよい場所から外に出ることができました。フリーランスの期間とUbisoftとの別のプロジェクトの後、私は現在Shapefarmの主任ライトニングアーティストであり、非常に才能のある多くの人々と素晴らしい仕事に取り組んでいます。

仕事においての主要な部分
Codemastersにいる間に、Operation Flashpoint: Red River、Dirt and Gridなどのタイトルに取り組む機会がありました。Ubisoftに入社した後、Assassin’s Creed Black Flag、Assassin’s Creed Rogue、Assassin’s Creed Origins、ACO: The curse of the Pharaohs DLC、The Division 1と2などのタイトルで、シニアおよび主任ライティングを担当しました。Moon Studiosでは、Ori and The Will of the Wispsを担当しました。

<受講者へのメッセージ>

A dive into lighting an open world game, the challenges that it brings and how to face them. Achieving immersion by focusing on major factors such as a convincing day/night cycle, weather, storytelling through light, gameplay and FX.

What the future holds in terms of technology and pipelines and how that affects us as developers. Inspiration and where to find it – sources of knowledge and motivation.

オープンワールドゲームでのライティング、それがもたらす課題、およびそれらに対処する方法について詳しく説明します。迫力ある昼/夜のサイクル、天気、ライティングによるストーリーテリング、ゲームプレイ、FXなどの主要な要素に焦点を当てることでゲームへの熱中を実現します。

テクノロジーとパイプラインの観点から将来がどうなるか、そしてそれが開発者としての私たちにどのように影響するかについて考えます。インスピレーションとそれを見つける場所 – 知識とモチベーションの源です。
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