Is Worldwide Competitive Game Development possible in Japan?/日本で世界規模の競争力のあるゲーム開発は可能なのか?
No skill required
特別なスキルは不要。
Differences in management and project life cycle between Japanese and non-Japanese game studios and what we can learn from them.
日本と外国のゲームスタジオの管理とプロジェクトのライフサイクルの違いと、それらから何を学ぶことができるのか。
In this session, we will be discussing the main differences between Japanese and non-Japanese game studios with an emphasis on management, engineering, education, and project life cycle.
We will be asking ourselves difficult but necessary questions:
- Is there a clear cultural element in the way games are developed in Japan?
- Are there differences in the way R&D is being done?
- Are there differences in competences?
- Can Japanese studios develop AAA games that could rival with overseas publishers?
このセッションでは、管理、エンジニアリング、教育、およびプロジェクトのライフサイクルに重点を置いて、日本と日本以外のゲームスタジオの主な違いについて説明します。
難しいけれども必要なことについて考えます:
- 日本でゲームを開発する方法に明確な文化的要素はあるのでしょうか?
- 研究開発のやり方に違いはあるのでしょうか?
- 能力に違いはあるのでしょうか?
- AAAゲームを開発する日本のスタジオは、海外のパブリッシャーと競合することができますか?