Customer driven innovation in technology in AAA game engine and middleware development/AAAゲームエンジンとミドルウェア開発における技術の顧客主導による革新
This session is for anyone who is interested in how AAA game engine and middleware businesses interact and collaborate with customers to drive the development roadmap of products and services.
このセッションは、AAAゲームエンジンおよびミドルウェアビジネスが顧客とどのように相互作用し、協力して製品およびサービスの開発のためのロードマップを推進してゆくかに関心のある人を対象としています。
The speaker will offer methodology based on his experience on how to involve the customer in new feature development in the context of AAA game engine and middleware, and share some ideas on how to collaborate in a diverse and inclusive environment to ensure that the customer is set up for success.
講演者は、AAAゲームエンジンとミドルウェアのコンテキストで新機能の開発に顧客を関与させる方法に関する、彼の経験に基づいた方法論を提供し、多様で包括的な環境でコラボレーションして成功するために、顧客の準備が整っていることを確認する方法について、いくつかのアイデアを共有します。
Innovation in technology is at the core of what empowers AAA games studios to push the boundaries of content creation. As hardware becomes increasingly more powerful, so does the complexity of what is possible. This session will discuss some simple ideas and perspectives about how to directly involve the customer during new feature development to ensure success. The speaker will draw from some of his direct experience as a Developer Relations Engineer at Havok on how to provide customers with the technology they need to push the limits of next generation AAA games development. Additionally, we will explore how to effectively achieve this in a diverse and inclusive work group with people from all over the world, with a focus on how to successfully collaborate with Japanese game studios.
テクノロジーの革新が、AAAゲームスタジオがコンテンツ作成の限界を押し上げる力を与えるものの中心です。ハードウェアがますます強力になるにつれて、可能なことがより複雑なものになってゆきます。このセッションでは、成功を確実なものにするための、新機能の開発中に顧客を直接関与させる方法に関するいくつかの簡単なアイデアとその展望について説明します。講演者は、Havokでのデベロッパーリレーションズエンジニアとしてのその直接の経験の一部から、次世代のAAAゲーム開発の限界を押し上げるために必要なテクノロジーを顧客に提供する方法について説明します。さらに、日本のゲームスタジオとのコラボレーションを成功させる方法に焦点を当て、世界中の人々との多様で包括的なワークグループでこれを効果的に達成する方法を探ります。