· This session is intended for studio leaders, producers, development directors interested in improving their org structure and processes to increase agility.
· Anyone interested in Bungie game development and who would enjoy a behind-the-scenes look at how we organize to make Destiny.
· このセッションは、アジャイルの導入による組織構造やプロセスの改善に関心を抱くスタジオリーダー、プロデューサー、開発ディレクター向けです。
· Bungieのゲーム開発に関心がある人や舞台裏での様子に興味のある人も「Destiny」の制作裏話をお聞きください。
· Participants will come away with…
-some practical insights on how to organize for agility, that can be applied to their own studios, no matter the size. Also pitfalls to avoid.
-a deeper understanding of the agile value and principles that Bungie has found useful and how they can convert into tangible processes and tools.
-a view of the inner workings of an independent AAA game studio and how they are facing the complexity of business and organizational challenges.
-Inspiration to continuously improve processes
· 参加者が得られるものは...
-自分たちのスタジオでもサイズに関わらず適用できる、アジャイルのための組織づくりに関する実際的な洞察。また、避けるべき落とし穴
-Bungieで有益であることが実証されたアジャイルの価値観や原則に関する深い理解。そして、その理解を実際の処理やツールに取り入れる方法
-トップクラスの独立系ゲームスタジオの内部構造に関する見解、およびスタジオがビジネスの複雑さや組織の課題に対処している方法
-プロセスを継続的に改善させていくインスピレーション
セッションの内容
Linda Fane, Bungie's Senior Agility Lead, shares her most recent insights and learnings from Bungie's continuing quest for agility at scale. Bungie has tried some creative solutions to try to address the most difficult and complex problems in game development using agile values and principles:
· How do hundreds of developers collaborate on the same game?
· How do you maintain creative alignment while providing autonomy to the dev teams?
· How can a development structure be durable yet responsive?
· Where do agile/scrum practices succeed and where do they breakdown in regards to game development?
· What leadership mindset shifts are needed for a game studio to grow and mature in healthy ways?
As this talk will illustrate, Bungie's approach to finding solutions is to "Keep On Moving" which means willingness to experiment and practice continuous improvement (or Kaizen).
Get an insider's view into the team that develops Destiny 2. Hear first-hand stories and reflections on the 3 years of adopting agile at Bungie. Learn about their newest challenge of how to effectively shift from a blockbuster box product model to a "games as a service" model .
BungieのシニアアジャイルチームリーダーであるLinda Fane氏が、大規模なアジャイルに伴う、Bungieの終わらない探求から得られた最新の洞察と知識を語ってくれます。Bungieでは、アジャイルの価値観や原則を使用したゲーム開発で生じる最も困難で複雑な問題に対処するべく、クリエイティブな解決策を試みてきました。
· どのように何百人もの開発者たちが1つのゲームを共同開発できるか。
· どのように開発チームに自律性を与えつつもクリエイティブな調整を保っていけるか。
· どのように開発チームの構造を安定させながら俊敏なものにできるか。
· ゲーム開発に関してアジャイルプラクティスやスクラムプラクティスはどこで成功し、どこで失敗するのか。
· ゲームスタジオが健全に成長し成熟していくために、リーダーシップの概念でどんな転換が必要か。
この話で紹介されるように、Bungieの問題解決方法は、「動き続ける」つまり、進歩し続けていくために意欲的に実験し実践する、「カイゼン」とも呼ばれるものです。
「Destiny 2」の開発チームに関する関係者のコメントを得ましょう。Bungieでアジャイルが導入された3年にわたる物語や思い出を直接お聞きしましょう。これまでの大ヒット製品を売るモデルから、「サービスとしてのゲーム」モデルにどのように効果的にシフトするかという、Bungieが取り組んでいる最新のチャレンジについても学びましょう。