This panel is designed for developers interested to learn more about how things are done in the West. Due to the very varied background of our panelists, a wide variety of themes will be treated, making this panel very suitable for artists, designers, producers and managers. To grasp all the subtleties of the panelists’ wisdom, it is required for the audience to have a certain level of experience in our industry.
パネルディスカッションは、欧米でどのようにゲーム開発がなされているかということに興味がある開発者が多くのことを学べるように構成されています。パネリストのバックグラウンドは多岐に渡るため、幅広い分野のテーマが取り扱われ、アーティスト、デザイナー、プロデューサー、マネージャー、誰にとっても最適なものとなっています。
The goal of this Panel it to make you think out of the box, think differently about how things could be done in terms of development, get you to understand and consider seriously how the most successful western developers are doing things.
このパネルディスカッションのゴールは、技術に関して、受講者が型にはまらず、他とは違う考え方を、どのようにするべきなのか、欧米で最も成功しているプログラマーたちがどのような手法で開発を行っているのかということを、真剣に考え、理解してもらうことです。
セッションの内容
There is a significant difference
between how Games are developed in Japan and in the West, in terms of Processes, Team Structures, decision making, Project Life Cycles and much more! In order to tackle a wide variety of topics and have cross discipline discussions, we have gathered for you speakers that have a very varied background: Design, Production, Technical Art, and Technology. In order to make sure you get the best recommendations possible, the speakers have the best background you could think of: Bungie, Insomniac Games, Guerrilla Games and Blizzard. As a special guest, we'll be welcoming Gari Biasillo, Manager at the famous Kyoto-based Q-Games Studio, that is knowledgeable in both Western style development and the Japanese one, so his involvement in the Panel will be very fruitful!
Come and learn from our panelists how they are doing things, and based on their experience, how they think things could be done even better!
Come and ask your questions to these extremely savvy developers that come to you to Tokyo to share their wisdom, passion, experience, and that are so much longing for meeting you to contribute to the Japanese Game Development Community success!
日本と欧米とでは、ゲームの開発される工程、チーム構成、意思決定や製品のライフサイクルなどに大きな違いがあります。様々な種類のテーマや領域をまたいだ議論に取り組むために、多岐に渡るバックグラウンドを持つスピーカーに集まってもらいました。その分野は、デザイン、プロダクション、テクニカルアート、テクノロジーなどに及びます。参加している皆さんが、最良の提案を得ることができるよう、Bungie、Insomniac Games、Guerrilla Games、Blizzardなど、考えられる中でベストと思われるバックグラウンドを持っています。特別ゲストとして、京都に拠点を置くQ-Gamesスタジオのエンジニアリングマネージャー、ガリ・ビアシロ氏をお招きしています。彼は、欧米スタイルの開発にも日本での開発にも造詣が深く、彼の参加するパネルディスカッションはとても充実したものになるでしょう!
実際に参加して、パネリストたちがどのようにして作業を進めるのか学んでください。彼らが自分たちの経験を元にして、さらに良いものを実現するためにどのように考えているのか学んでください。
日本でのゲーム開発コミュニティの成功に貢献しようと、非常に経験豊かでゲーム開発に精通したデベロッパーたちがはるばる東京までやってきました。彼らの知恵、情熱、経験を分かち合うためにここに来て質問してください。