Engine developers
エンジン開発者
An understanding of our approach to data organization and streaming in The Division 2 including some of the key tricks and solutions we had to come up with to support the massive amount of details that the world contains.
ゲームの世界に含まれる膨大な量の詳細をサポートするべく、必然的に考え出された主なトリックと解決法の一部など、「ディビジョン 2」におけるデータ編成とストリーミングへのアプローチの理解を深めます。
セッションの内容
The Division 2 is a massive online, cooperative shooter RPG set in the post-outbreak remnants of Washington DC. The map is highly detailed, scale-accurate, 9 square kilometer section of the real-world Washington DC.
In this talk, we will be covering how we stream this map without any loading screens. The talk will provide a high-level overview of the entire streaming stack, from on-disk data organization all the way up to runtime systems and artist-facing tooling.
「ディビジョン 2」は、荒廃後のワシントンDCを舞台にした、大規模なオンライン協力型シューターRPG(ロールプレイングゲーム)です。 マップでは、実世界のワシントンDCの広さ9平方キロメートルの地域を詳細に、1:1スケールで再現します。この講演では、ローディング画面なしでこのマップをストリーミングする方法について説明します。また、ディスク上のデータ構成からランタイムシステムやアーティスト向けのツールまで、ストリーミングの全体像の概要を説明します。