このパネルは、欧米でのゲーム開発の詳細を知りたい開発者向けに用意されました。 パネリストの背景が非常に多様であるため様々なテーマが検討されますので、アーティスト、デザイナー、プロデューサー、マネージャーの方々に非常に適したセッションとなります。 パネリストが提供する知恵のすべてを把握するために、業界である程度の経験を持っていることが望まれます。
【This panel is designed for developers interested to learn more about how things are done in the West. Due to the very varied background of our panelists, a wide variety of themes will be treated, making this panel very suitable for artists, designers, producers and managers. To grasp all the subtleties of the panelists’ wisdom, it is required for the audience to have a certain level of experience in our industry】.
このパネルの目的は、規制概念にとらわれない考え方をもってもらうこと、開発はどのようにあるべきかについて違った見方を持ってもらうこと、最も成功している欧米の開発者がどのような制作をしているのかを理解し真剣に考えてもらうことです。
【The goal of this Panel it to make you think out of the box, think differently about how things could be done in terms of development, get you to understand and consider seriously how the most successful western developers are doing things.】
セッションの内容
プロセス、チーム構成、意思決定、プロジェクト・ライフサイクルなど、日本と欧米のゲーム開発のありかたには大きな違いがあります。幅広い課題と分野を横断するディスカッションをもつために、アート、デザイン、テクニカルアート、テクノロジーをなどの多様な経験をもつスピーカーに集まってもらいました。可能な限りベストな提案を確実に皆さんに持ち帰ってもらうるために、欧米でベストといわれているゲーム会社Promethean, Ubisoft, Relic, Epic Gamesのゲーム開発者を招待しました。また、特別ゲストであるSquare Enix社の環境テクニカル・アートのチーフのアデル・ブエノは、欧米と日本の開発スタイルの両方を熟知していることから、とても有意義なセッションとなるでしょう。彼らがどのように仕事をしているのか、彼らの経験に基づいてどのようにしたらより良い開発作業ができるのかなどをパネル登壇者から学びましょう! また、あなたの知識、情熱、経験の共有を期待してCEDECに来ている欧米の開発者達に、あなたの質問をぶつけてください。彼らは、日本のゲーム開発者コミュニティーのより大きな成功に貢献できることを願っています!
【There is a significant difference between how Games are developed in Japan and in the West, in terms of Processes, Team Structures, decision making, Project Life Cycles and much more! In order to tackle a wide variety of topics and have cross discipline discussions, we have gathered for you speakers that have a very varied background: Design, Production, Technical Art, and Technology. In order to make sure you get the best recommendations possible, the speakers have the best background you could think of: Naughty Dog, Ubisoft, Relic, and Epic Games. As a special guest, we'll be welcoming Adelle Bueno, Chief Environment Technical Artist at Square Enix, that is knowledgeable in both Western style development and the Japanese one, so her involvement in the Panel will be very fruitful! Come and learn from our panelists how they are doing things, and based on their experience, how they think things could be done even better! Come and ask your questions to these extremely savvy developers that come to you to Tokyo to share their wisdom, passion, experience, and that are so much longing for meeting you to contribute to the Japanese Game Development Community success!】