欧米でのテクノロジー開発がどのように行われているかについてより多くを知りたいと考えている技術者(特にプログラマー、リード・プログラマー、テクノロジー・ディレクター、テクニカル・アーティスト)を対象にしています。 幅広いテーマが議論され、パネリストの深い知識により詳細が語られるため、内容を把握するためには、業界である程度の経験をもっていることが望まれます。
【This panel is designed for all technical people (especially Programmers, Lead Programmers, Technology Directors and Technical Artists) interested to learn more about how things are done in the West. A wide variety of themes will be discussed, and to grasp all the subtleties of the panelists’ wisdom, it is required for the audience to have a certain level of experience in our industry】
このパネルは、開発者に「箱の外」(規制概念をとりはずして)考えてもらい、テクノロジー面でどういうことが成しえるかについての考えを新たにしてもらい、成功している欧米のプログラマーがどのように技術の挑戦に挑んでいるかについて理解し、真剣に考えてもらうことを目的としています。
【The goal of this Panel it to make you think out of the box, think differently about how things could be done in terms of technology, get you to understand and consider seriously how the most successful western programmers are doing things】
セッションの内容
CEDECが、欧米でベストといわれているスタジオの技術開発者のパネル・セッションを開催することについてどう思いますか? 彼らのスタジオがUbisoft、EA、Promethean AI、Vacarious Visionだとしたら興味がありますか? もしQ-Gamesの技術開発者が日本と欧米の知識を皆さんと共有するためにパネルに加わったらどうでしょうか? さらに、彼らは重要なテクノロジー開発の側面に触れるだけでなく、あなたの質問にも答えてくれるとしたら?今年のCEDECではそれが実現します。トマシュ、ジェフリー、アンドレア、ディビッド、ジェロームはあなたの質問にお答えするために登壇します。 モデレータは、パネリストを紹介してパネルを開始し、日本のゲーム開発者コミュニティにとって役にたつであろう重要なテクノロジーに注目して議論を進めます。 モデレーターは、パネルでのトークとともに、受講者の皆さんからの質問を優先的にうけつけます。奮ってご参加ください。
【What would you think if CEDEC was going to put on stage the World’s best Tech developers from the best Western Studios? What if these Studios were Ubisoft, EA, Promethean and Vicarious Vision? What if Q-Games joined the Panel to bring their knowledge about both Japan and the West? What if they were here to not only touch base on critical Technology Development aspects, but to also answer your questions? Well, this is what CEDEC is proposing to you. Tomasz, Jeffrey, Andrew, David and Jerome will be yours for an hour. The moderator will start the panel by introducing our panelists, and then steer the discussions toward various important technical aspects that the Japanese Game Development Community could benefit from; that said, all along the panel, the moderator will be giving priority to the questions from the audience.