未来のリアルタイムのレンダリングに興味のあるソフトウエアエンジニア
【Software engineers interested in the future of real-time rendering】
参加者は、SEED社ではどのようにリアルタイムのレイトレーシングが使われているのかをPICA PICAのデモから知ることができます。このセッションは、ソフトシャドー、リフレクション(反射)、リフラクション(屈折)、グルーバル・イルミネーション導入のモチベーションと詳細についてカバーします。経験豊富なレンダリング・エンジニアには、現行のグラフィック・ハードウエア上のレイ・トラッキングを活用するための実務的なヒントやアルゴリズムを使って最良の結果を出す方法を紹介します。研究者や愛好家には、ハイブリッドのレンダリング、オープンな課題、将来の取り組みへのアイデアの現状を学ぶことができます。
【Attendees will discover how SEED used real-time raytracing in the PICA PICA demo. The session will cover motivation and implementation details of soft shadows, reflections, refractions, and global illumination. The takeaway for seasoned rendering engineers will include practical tips for utilizing raytracing on current graphics hardware, and how to make best out of it with bespoke variance reduction algorithms. Researchers and enthusiasts will learn the current state of the art in hybrid rendering, open problems, and ideas for future endeavors.】
セッションの内容
リアルタイム・レイトレーシングは、レンダリングのパイプラインを簡素化し、アーチストの過酷なワークフローを削減し、最終的にフォトリアリスティックのイメージを提供することを約束します。このトークでは、プロシージャルなレベルのアセンブリーでプレ・コンピュテーションを行わないAIエージェントのために制作されたゲームであるSEED社のPICA PICAのデモを通じて、未来の様子を垣間見ていきます。高度なレンダリング・アルゴリズムのテクニカルな詳細について深入りし、MicrsoftのDirectXRaytracingのテクノロジーがどのように導入されているのかについても検討します。 いくつかのチャレンジは残りますが、そのいくつかについても検討しながら、リアルタイム・レイトレーシングがどのように解決策のスペクトラムに適合し、強固でアーティストに親しみやすいイメージの合成に向けて、どのような計画でコースを歩きはじめるべきかについても検討します。
【Real-time raytracing holds the promise of simplifying rendering pipelines, eliminating artist-intensive workflows, and ultimately delivering photorealistic images. This talk provides a glimpse of the future through the lens of SEED's PICA PICA demo: a game made for artificial intelligence agents, with procedural level assembly, and no precomputation. We will dive into technical details of several advanced rendering algorithms, and discuss how Microsoft's DirectX Raytracing technology allows for their intuitive implementation. Several challenges remain -- we will take a look at some of them, discuss how real-time raytracing fits in the spectrum of solutions, and start to plot the course towards robust and artist-friendly image synthesis.】