ゲーム開発、VFX開発などの制作フローと、3Dシーン世界を制作するうえでの3D制作の基礎知識。
Basic understanding of 3D workflows for world creation, and/or project management for games and VFX.
Megascans (メガスキャンズ)とHoudini(フーディニ)の利用で導き出される開発時間効率の最大化。
How Megascans and Houdini can save time and effort in production.
セッションの内容
Megascansは世界最大規模のスキャンアセットライブラリーです。ライブラリーのアセットや素材は全て非常に高精細でありレンダリング出力に適した形にしています。我々のアセットは非常に幅広い生態系のバラエティーを取り揃えており、日々弊社の撮影チームが世界中から新しいアセットや素材を収集しております。
AAAトリプルエーゲーム開発において、シーンやジオメトリーなどゲーム世界を構築する作業のクオリティーと物量のスケーリングを両立するためには、スキャンデータとプロシージャル生成方式の融合が成功の鍵になると考えております。
Megascans is the worlds largest scan library. The library offers rendering agnostic outputs, and future proof quality across a wide variety of asset types and biomes. To achieve the scale and quality of AAA products, the marriage of scan data and procedural approaches to processing and world creation are essential components to success in the industry.