レギュラーセッション
Ubisoft La Forge – 6 years of Success and Failure at innovation/Ubisoft La Forge ~イノベーションの成功と失敗の6年間~
Management, leadership, innovation, academia, AI
マネジメント、リーダーシップ、イノベーション、学問の世界、AIに興味のある方
Learn about one approach at building up strong ties with the academic & videogames ecosystem to facilitate technical prototyping.
テクニカル・プロトタイピング(技術試作)を促進するために、学術エコシステムおよびゲーム・エコシステムとの強い結びつきを構築する1つのアプローチについて紹介する。
セッションの内容
This session will provide an overview on how Ubisoft la Forge is contributing to innovation at Ubisoft. In particular, we will cover how we operate, what kind of success we met but also share some of our hard learnt lessons. We will also share some of most recent results to illustrate them.
このセッションでは、Ubisoft La ForgeがUbisoftのイノベーションにどのように貢献しているか、その概要を説明します。特に、私たちがどのように活動し、どのような成功を収めたのか、また、様々な苦労から得た教訓も紹介します。また、最新の成果もいくつか紹介し、具体的に説明します。
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<講演者プロフィール>
I have been active in the video game industry over the past 20 years. I contributed in many different ways from gameplay, AI programming from PC games to AAA space !
Since 2016, I am handling the operation at UBISOFT LA FORGE R&D lab in Montreal.
I am currently chairing the ML track at GDC.
私はこれまで20年にわたり、ゲーム業界に携わってきました。ゲームのシステムやプレイアビリティ、やPCゲーム・AAAゲームのAIプログラミングなど、様々な分野に関わりました。
2016年からは、モントリオールにあるUbisoft La Forge R&Dラボで指揮を執っています。
現在、GDC (Game Developers Conference)でML(機械学習)のトラックの座長も務めています。
<受講者へのメッセージ>
Dear audience,
I hope you will enjoy this lecture on a way to handle innovation. I have chosen not to focus on technical details but more on the journey to explore, learn & hopefully create better games at Ubisoft.
If you want to ping me afterwards to get more details on those, It’ll be my pleasure to get them to you.
聴衆の皆様
今後イノベーションと向き合う視点で、この講義を楽しんでいただければと思います。技術的に細かい部分よりも、より良いゲームを探求し、学び、願わくば商品化するためにUbisoftでどのようなことが行われているかという点に焦点を当てることにしました。
より詳細な点については、講演後にお尋ねいただければ、喜んでお話ししたいと思います。
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