セッションの内容
With new consoles such as the Xbox Series X and PlayStation 5, along with services like Xbox Game Pass, Apple Arcade, Playstation Now, and Google Stadia all driving demand for content, game industry veterans have more incentive to go indie than ever. The indie path has grown ever more popular in the west; it offers the excitement of running your own business, the creative freedom to make a big mark on the industry, and financial rewards for anyone good enough and lucky enough to land a major hit. Independent titles have gone from an afterthought to major stakes in every platform's content strategy. Platform-defining titles like Cuphead and Journey, genre-defining titles like PUBG, and artistic triumphs like Inside all come from independent developers. Matt talks through his own indie journey as a cofounder of Friend & Foe, up to the release of their first title, Vane. He goes over the basic differences to regular employed work, explores the mistakes he made, discusses alternatives he'd pursue if he were to do it again, and encourages prospective independent developers to think beyond singular creative or business goals to embrace a holistic approach to building your own sustainable and inspiring game studio.
Xbox Series XやPlayStation 5といった新しいゲーム機は、Xbox Game Pass、Apple Arcade、Playstation Now、Google Stadiaなどのサービスによって、コンテンツの需要が高まっているため、ゲーム業界のベテランは、かつてないほどインディーゲーム制作に取り組んでいます。インディーゲーム制作の取り組みは、ヨーロッパで非常に人気があります。自分でビジネスを経営するいう楽しみや、業界に名を残す創造の自由があり、大ヒットの幸運に恵まれる実力者にとっては、金銭的な報酬もあります。独自のゲーム作品は、それぞれのプラットフォームのコンテンツ戦略において、ただの思いつきから主要分野へと変わりました。Cuphead and Journeyのようなプラットフォームを確立する作品、PUBGのようなジャンルを確立する作品、Insideのような珠玉の逸品はすべて、独立したデベロッパーが制作しました。マットはFriend & Foe共同設立者として、初めての作品であるVaneのリリースに至るまでのインディーゲーム制作について説明します。正社員の仕事との基本的な違いについて考え、話し手自身がこれまでに経験した失敗を分析し、もう一度やり直せるなら選択するであろうオプションについて考察します。そして、創造的な目標やビジネス目標を1つに定めることなく、独創的で持続可能なゲームスタジオを立ち上げるために、包括的なアプローチを採用するよう、独立することを検討しているデベロッパーを激励します。